eOra
În fiecare domeniu în care este necesară planificarea unor activități sau evenimente, fie că este o facultate, școală, conferință, un stagiu de pregătire sau orice altceva, eOra oferă o soluție integrată pentru crearea orarului într-o manieră cât mai eficientă și publicarea acestuia pe Web.
Cum funcționează
1
Definirea domeniilor, sesiunilor de lucru și a utilizatorilor
eOra a fost conceput pentru a fi utilizat în mod colaborativ. Aceasta înseamnă că la un orar pot lucra simultan mai mulți utilizatori, dar și că în cadrul unei universități, de exemplu, facultățile pot colabora în vederea partajării resurselor comune. Fiecare client al aplicației va avea propriul domeniu de lucru, izolat de celelalte domenii, la nivelul căruia vor fi configurați utilizatorii, resursele, tipurile de evenimente și activități, perioadele libere etc. Mai multe domenii pot colabora, însă, pentru a gestiona aspectele globale ale planificărilor. La nivelul fiecărui domeniu, pot fi configurate una sau mai multe sesiuni de lucru. În cadrul unei sesiuni, va fi definită mulțimea participanților și vor fi create unul sau mai multe orare.
2
Gestiunea resurselor
Evenimentele planificate în cadrul unui orar necesită, cel mai adesea, fie o sală (amfiteatru, laborator, sală de seminar etc.) în care să se desfășoare activitatea respectivă, fie diverse echipamente (laptop, videoproiector etc.). Acestea sunt organizate pe tipuri, într-o manieră flexibilă, care să acopere orice situație. Pentru săli, pot fi specificate proprietăți, cum ar fi capacitatea, nivelul de ocupare minimă dorit, locația, dacă este generică sau virtuală, folosită pentru evenimente online etc. La nivelul fiecărei resurse, pot fi configurate tipurile de activități în cadrul cărora va fi folosită.
3
Organizarea participanților
Participanții la orar pot fi profesori, instructori, grupe de studenți, elevi sau cursanți, în funcție de natura instituției pentru care se lucrează. Aceștia sunt organizați într-un mod unitar, fiind reprezentați printr-o structură arborescentă comună. Nodurile frunză ale acestui arbore vor reprezenta unitățile atomice (persoane individuale, grupe, subgrupe etc.), iar nodurile interne vor avea semnificația de categorii de participanți. Un eveniment care trebuie plasat pe orar va putea avea specificate oricare dintre nodurile acestui arbore, efortul de introducere a datelor fiind, astfel, redus considerabil.
4
Configurarea orarului
Utilizatorii aplicației pot crea oricâte orare și pot controla accesul altor utilizatori, în vederea lucrului colaborativ. Planificarea se realizează la nivelul unei ore virtuale (slot de timp), durata unui eveniment fiind exprimată ca un număr întreg de astfel de ore. Numărul de sloturi de timp, precum și ora de începere a activităților din zi sunt, de asemenea, configurabile. Implicit, un slot de timp are 60 de minute, numărul de ore este 12, iar ora de începere este 08:00, toți acești parametri putând fi, însă, modificați. Această virtualizare simplifică procesul de creare a orarului, la momentul publicării fiind, însă, afișate orele reale. Configurarea unui orar mai presupune și specificarea altor informații, cum ar fi: perioada în care se desfășoară activitățile și săptămânile libere, datele necesare publicării pe Web și ale comunicări prin e-mail, constrângerile legate de intervalele orare permise, legătura dintre anexe și orarul principal etc.
5
Introducerea evenimentelor
Evenimentele sunt activitățile ce vor fi plasate pe orar, cum ar fi: curs de matematică la anul 1, laborator de programare la anul 2, grupa 1, examen de logică la anul 3 etc. Evenimentele sunt legate, în general, de planul de învățământ și de statele de funcțiuni care definesc disciplinele studiate și repartizarea orelor către profesori. Aplicația permite introducerea disciplinelor sub denumirea generică de grupuri de evenimente (de exemplu, “Matematică”), urmând ca apoi să fie generate automat toate evenimentele corespunzătoare, pe baza structurii disciplinei și a participanților asignați. Pentru disciplinele opționale, există suport special, acestea putând fi grupate în pachete, iar studenții își pot alege câte o singură disciplină din fiecare pachet. Întrucât planurile de învățământ pot fi preluate de la un an la altul, crearea evenimentelor va fi realizată foarte ușor, fiind posibilă, de asemenea, și editarea manuală a acestora.
6
Clasificarea evenimentelor și definirea blocurilor de timp
Evenimentele sunt clasificate pe tipuri, puse în evidență folosind culori diferite în interfața de creare a orarului. Pentru a ușura alegerea sălilor, pot fi specificate tipurile de evenimente care se desfășoară uzual într-o anumită sală. Evenimentele pot fi săptămânale, o dată la două săptămâni sau la date fixate din calendar. Acestea se pot desfășura de-a lungul întregii perioade a orarului sau doar în anumite săptămâni, definite sub forma blocurilor de timp. Această flexibilitate acoperă toate situațiile posibile, inclusiv scenariul în care activitățile se desfășoară modular.
7
Definirea preferințelor
8
Construirea orarului
Construirea orarului poate fi făcută manual (asistat) sau automat. În modul automat, pot fi selectate toate evenimentele sau doar o parte dintre acestea (de exemplu, cele de la un an de studiu sau ale unui evenimentele sau doar o parte dintre acestea (de exemplu, cele de la un an de studiu sau ale unui profesor), iar plasarea pe orar, cât și alocarea sălilor necesare vor fi realizate de către un RA. Acesta va încearca satisfacerea tuturor constrângerilor, dacă este posibil, încadrându-se într-un interval de timp stabilit de utilizator. În cazul în care problema este supra-constrânsă, va oferi o soluție parțială, ce trebuie apoi ajustată manual. În modul asistat, responsabilii cu crearea orarului vor plasa evenimentele cu ajutorul unei interfețe grafice intuitive, care va ușura atât identificarea sloturilor de timp potrivite, cât și a resurselor necesare. Verificarea respectării restricțiilor impuse este realizată permanent, ignorarea acestora fiind semnalată vizual, prin avertizări sau prin interzicerea unor operațiuni. Întrucât problema orarului este una dificilă, în multe situații cele două modalități de construire se vor completa una pe cealaltă.
9
Realizarea fișelor de activități zilnice
Asignările rezultate în urma plasării evenimentelor pe orar pot fi utilizate pentru generarea fișelor de activitate zilnică (FAZ), în vederea generării pontajelor pentru contractele de muncă la plata cu ora (suplinire). Pentru aceasta, activitățile care sunt efectuate de altcineva decât titularul care le are prevăzute în fișa postului, la nivelul contractului de bază, pot fi marcate explicit în acest scop. Ținând cont și de zilele nelucrătoare oficiale sau alte perioade libere configurate în aplicație, poate fi generată lista tuturor activităților, pe zile calendaristice și intervale orare.
10
Publicarea orarului
eOra oferă posibilitatea de a publica orarul rezultat pe Web, pe serverul instituției, într-un mod extrem de facil, fiind necesare doar câteva configurări simple ce vor permite transmiterea fișierelor prin protoculul SFTP. Rezultatul va fi disponibil sub forma unui site Web generat automat, ce include toate perspectivele necesare unei imagini clare asupra planificărilor: orarul grupelor de participanți (studenți, elevi etc.), orare individuale (profesori, instructori etc.), orarele sălilor și disciplinelor de studiu, centralizatoare ale resurselor rămase neutilizate, istoricul modificărilor efectuate, anunțuri orientate către diverse categorii de participanți etc. Toate aceste situații pot fi tipărite și din aplicație, sub forma unor rapoarte, dacă se dorește și afișarea acestora în format fizic.
1
Definirea domeniilor, sesiunilor de lucru și a utilizatorilor
eOra a fost conceput pentru a fi utilizat în mod colaborativ. Aceasta înseamnă că la un orar pot lucra simultan mai mulți utilizatori, dar și că în cadrul unei universități, de exemplu, facultățile pot colabora în vederea partajării resurselor comune. Fiecare client al aplicației va avea propriul domeniu de lucru, izolat de celelalte domenii, la nivelul căruia vor fi configurați utilizatorii, resursele, tipurile de evenimente și activități, perioadele libere etc. Mai multe domenii pot colabora, însă, pentru a gestiona aspectele globale ale planificărilor. La nivelul fiecărui domeniu, pot fi configurate una sau mai multe sesiuni de lucru. În cadrul unei sesiuni, va fi definită mulțimea participanților și vor fi create unul sau mai multe orare.
3
Organizarea participanților
Participanții la orar pot fi profesori, instructori, grupe de studenți, elevi sau cursanți, în funcție de natura instituției pentru care se lucrează. Aceștia sunt organizați într-un mod unitar, fiind reprezentați printr-o structură arborescentă comună. Nodurile frunză ale acestui arbore vor reprezenta unitățile atomice (persoane individuale, grupe, subgrupe etc.), iar nodurile interne vor avea semnificația de categorii de participanți. Un eveniment care trebuie plasat pe orar va putea avea specificate oricare dintre nodurile acestui arbore, efortul de introducere a datelor fiind, astfel, redus considerabil.
5
Introducerea evenimentelor
Evenimentele sunt activitățile ce vor fi plasate pe orar, cum ar fi: curs de matematică la anul 1, laborator de programare la anul 2, grupa 1, examen de logică la anul 3 etc. Evenimentele sunt legate, în general, de planul de învățământ și de statele de funcțiuni care definesc disciplinele studiate și repartizarea orelor către profesori. Aplicația permite introducerea disciplinelor sub denumirea generică de grupuri de evenimente (de exemplu, “Matematică”), urmând ca apoi să fie generate automat toate evenimentele corespunzătoare, pe baza structurii disciplinei și a participanților asignați. Pentru disciplinele opționale, există suport special, acestea putând fi grupate în pachete, iar studenții își pot alege câte o singură disciplină din fiecare pachet. Întrucât planurile de învățământ pot fi preluate de la un an la altul, crearea evenimentelor va fi realizată foarte ușor, fiind posibilă, de asemenea, și editarea manuală a acestora.
7
Definirea preferințelor
9
Realizarea fișelor de activități zilnice
Asignările rezultate în urma plasării evenimentelor pe orar pot fi utilizate pentru generarea fișelor de activitate zilnică (FAZ), în vederea generării pontajelor pentru contractele de muncă la plata cu ora (suplinire). Pentru aceasta, activitățile care sunt efectuate de altcineva decât titularul care le are prevăzute în fișa postului, la nivelul contractului de bază, pot fi marcate explicit în acest scop. Ținând cont și de zilele nelucrătoare oficiale sau alte perioade libere configurate în aplicație, poate fi generată lista tuturor activităților, pe zile calendaristice și intervale orare.
2
Gestiunea resurselor
Evenimentele planificate în cadrul unui orar necesită, cel mai adesea, fie o sală (amfiteatru, laborator, sală de seminar etc.) în care să se desfășoare activitatea respectivă, fie diverse echipamente (laptop, videoproiector etc.). Acestea sunt organizate pe tipuri, într-o manieră flexibilă, care să acopere orice situație. Pentru săli, pot fi specificate proprietăți, cum ar fi capacitatea, nivelul de ocupare minimă dorit, locația, dacă este generică sau virtuală, folosită pentru evenimente online etc. La nivelul fiecărei resurse, pot fi configurate tipurile de activități în cadrul cărora va fi folosită.
4
Configurarea orarului
Utilizatorii aplicației pot crea oricâte orare și pot controla accesul altor utilizatori, în vederea lucrului colaborativ. Planificarea se realizează la nivelul unei ore virtuale (slot de timp), durata unui eveniment fiind exprimată ca un număr întreg de astfel de ore. Numărul de sloturi de timp, precum și ora de începere a activităților din zi sunt, de asemenea, configurabile. Implicit, un slot de timp are 60 de minute, numărul de ore este 12, iar ora de începere este 08:00, toți acești parametri putând fi, însă, modificați. Această virtualizare simplifică procesul de creare a orarului, la momentul publicării fiind, însă, afișate orele reale. Configurarea unui orar mai presupune și specificarea altor informații, cum ar fi: perioada în care se desfășoară activitățile și săptămânile libere, datele necesare publicării pe Web și ale comunicări prin e-mail, constrângerile legate de intervalele orare permise, legătura dintre anexe și orarul principal etc.
6
Clasificarea evenimentelor și definirea blocurilor de timp
Evenimentele sunt clasificate pe tipuri, puse în evidență folosind culori diferite în interfața de creare a orarului. Pentru a ușura alegerea sălilor, pot fi specificate tipurile de evenimente care se desfășoară uzual într-o anumită sală. Evenimentele pot fi săptămânale, o dată la două săptămâni sau la date fixate din calendar. Acestea se pot desfășura de-a lungul întregii perioade a orarului sau doar în anumite săptămâni, definite sub forma blocurilor de timp. Această flexibilitate acoperă toate situațiile posibile, inclusiv scenariul în care activitățile se desfășoară modular.
8
Construirea orarului
Construirea orarului poate fi făcută manual (asistat) sau automat. În modul automat, pot fi selectate toate evenimentele sau doar o parte dintre acestea (de exemplu, cele de la un an de studiu sau ale unui evenimentele sau doar o parte dintre acestea (de exemplu, cele de la un an de studiu sau ale unui profesor), iar plasarea pe orar, cât și alocarea sălilor necesare vor fi realizate de către un RA. Acesta va încearca satisfacerea tuturor constrângerilor, dacă este posibil, încadrându-se într-un interval de timp stabilit de utilizator. În cazul în care problema este supra-constrânsă, va oferi o soluție parțială, ce trebuie apoi ajustată manual. În modul asistat, responsabilii cu crearea orarului vor plasa evenimentele cu ajutorul unei interfețe grafice intuitive, care va ușura atât identificarea sloturilor de timp potrivite, cât și a resurselor necesare. Verificarea respectării restricțiilor impuse este realizată permanent, ignorarea acestora fiind semnalată vizual, prin avertizări sau prin interzicerea unor operațiuni. Întrucât problema orarului este una dificilă, în multe situații cele două modalități de construire se vor completa una pe cealaltă.
10
Publicarea orarului
eOra oferă posibilitatea de a publica orarul rezultat pe Web, pe serverul instituției, într-un mod extrem de facil, fiind necesare doar câteva configurări simple ce vor permite transmiterea fișierelor prin protoculul SFTP. Rezultatul va fi disponibil sub forma unui site Web generat automat, ce include toate perspectivele necesare unei imagini clare asupra planificărilor: orarul grupelor de participanți (studenți, elevi etc.), orare individuale (profesori, instructori etc.), orarele sălilor și disciplinelor de studiu, centralizatoare ale resurselor rămase neutilizate, istoricul modificărilor efectuate, anunțuri orientate către diverse categorii de participanți etc. Toate aceste situații pot fi tipărite și din aplicație, sub forma unor rapoarte, dacă se dorește și afișarea acestora în format fizic.
Solicită o întâlnire cu un consultant Ecosoft!
Instruire
eOra este dezvoltat continuu, pe baza experienței utilizării acestuia și a apariției de noi tehnologii. Pentru o utilizare ușoară, veți beneficia periodic de instruire, chiar și la cerere.
Suport
Indiferent de situația pe care ne-o relatați, consultanții eOra vă vor oferi imediat soluția necesară în cel mai adecvat mod, chiar dacă pentru aceasta este necesară deplasarea la sediul clientului.
Avantajele eOra
Perfecționat
Acumulează experiența a peste 15 ani de utilizare și îmbunătățire în parteneriate cu instituții de învățământ
Complex
Programul permite crearea de orare multiple: principale, examene parțiale sau finale, sesiuni de prezentări, conferințe și altele, independente sau care se suprapun, cu posibilitatea preluării datelor din istoric.
Versatil
Aplicația este utilizată la facultăți cu orare complexe, cu multe cursuri opționale, precum și la facultăți de mari dimensiuni, cu mii de studenții și sute de cadre didactice
Optimizat
Permite colectarea automată a preferințelor profesorilor într-un mod formalizat și construirea orarului conform acestora.
Ușor de utilizat
Fiind o aplicație Web de tip enterprise, nu necesită instalarea nici unui program suplimentar pe calculator și este accesibil din orice browser.
Intuitiv
Permite rezolvarea automată sau asistată a orarului, folosind o interfață grafică intuitivă.
Flexibil
Modul în care este conceput permite modelarea oricăror scenarii de planificare a resurselor și utilizare a acestora conform unui program definit
Sursă de informații
Sistemul generează fișe de activitate zilnică ce pot fi preluate de serviciul de salarizare.
Colaborativ
Este conceput pentru ca mai multe persoane din departamente sau locații diferite să poată lucra simultan la orar.
Deschis
Permite publicarea orarului pe web sub forma unui site generat automat ce poate fi integrat în site-ul facultății.
Companie
100% românească
Ecosoft dezvoltă sisteme informatice de administrare a resurselor din companii și instituții, concentrându-se pe înțelegerea activității, particularitățile domeniului, a modului de funcționare și pe ajutorul oferit în utilizare.